Arystoteles w swojej II Księdze Retoryki mówił o tym że mówca ma 3 sposoby przekonania do siebie publiczność: logos (argumentacja), ethos (postawa, charakter mówcy) oraz pathos (emocje).
Nie od dziś wiadomo że wpływanie na emocje jest jednym z podstawowych zabiegów socjotechnicznych bez których ciężko się obejść w dzisiejszej polityce.
Jednak jak ratować lecący na łeb na szyję wizerunek? William Benoit wyróżniał 5 strategii kierowania wizerunekiem w chwili kryzysu:
- Zaprzeczenie
- Unikanie odpowiedzialności
- Zmniejszenie urazy
- Akcja korygująca
- Umartwienie
Oczywiście każda ze strategii ma własne elementy i techniki które można stosować niezależnie od siebie.
Jeśli chcecie dowiedzieć się wicej na ten temat zapraszamy do przesłuchania audycji w Radiu PIN gdzie Grzegorz opowiada o podstawowych technikach działania w trakcie wizerunkowego kryzysu.