Zarządzanie sobą w czasie
Mikołaj Kopernik zatrzymał Słońce i ruszył Ziemię, Einstein stworzył teorie względności, my połączyliśmy te doświadczenia i dopasowaliśmy je do współczesności tworząc sklep z czasem. Miejsce, w którym można kupić najcenniejszą walutę współczesności – CZAS.
Skuteczność w biznesie oparta jest na silnych kompetencjach, ale często słaba organizacja siebie w czasie zaczyna ograniczać ich efekty, powoduje ogromny stres i poczucie utraty kontroli nad własnym życiem. Wiele osób doprowadza to do zawodowego wypalenia.
Kiedy przychodzi najwyższy czas na szkolenie z efektywności?
- pracownicy / zespół regularnie przekraczają terminy końcowe
- odkładanie wchodzi pracownikom w nawyk
- ważne zadania dostarczane są na ostatnią chwilę
- powtarzają się te same błędy organizacyjne
- managerowie dają słaby przykład sami pokazując słabą organizację
- zmęczenie i presja czasu dają o sobie znać frustracją i nerwowością pracowników
- uwarunkowania w jakich pracuje zespół ulegają ciągłym zmianom
- pracownicy zaczynają dzień od kawy i pogaduchy
- pojawia się syndrom „piątku” (najważniejszy dzień tygodnia)
Dlaczego warto wziąć udział?
Szkolenie z zarządzania sobą w czasie TIME SHOP to:
- techniki o najwyższej skuteczności zebrane w proste modele, które łatwo zastosować
- podczas treningu uczestnicy konfigurują swoje terminarze, pracując na bieżących listach zadań
- interaktywna gra, angażująca w proces tworzenia nowych nawyków efektywności
Czas jest obecnie najbardziej deficytowym z zasobów. Biorąc udział w szkoleniu z zarządzania sobą w czasie zyskujecie państwo coś niezwykle cennego – stałą kontrolę nad własnym życiem i czasem.
Trudno wyobrazić sobie rozwój firmy i wzrost wyników bez rozwijania efektywności pracowników i ich organizacji siebie w czasie. Szczególnie dotyczy to managerów, którzy swoją postawą wyznaczają standard pracy w firmie.
Na szkoleniu z zarządzania sobą w czasie TIME SHOP zdobędziesz praktyczne umiejętności:
- PLANOWANIA
- dnia, tygodnia, miesiąca, roku
- planowania „wstecz”
- stawiania sobie celów w sposób, który zapewni ich osiąganie
- WYZNACZANIA PRIORYTETÓW
- precyzowania, co jest najważniejsze z punktu widzenia celów twoich i firmy
- wykrywania tego, co rezultatów z pewnością nie przyniesie i szybkiego porzucenia złudzeń, że zajmowanie się tym jest potrzebne
- OBRONY PRZED ZŁODZIEJAMI CZASU
- obrony przed wewnętrznymi, czyli naszymi własnymi szkodliwymi nawykami, które okradają nas z czasu (uczestnicy otrzymują do tego narzędzia bazujące na nowoczesnej psychologii)
- obrony przed zewnętrznymi czynnikami, demolującymi nasz plan, poprzez gotowe formuły językowe i techniki perswazji (w tym zakresie szkolenie korzysta z rozwiązań prezentowanych także na szkoleniu z technik perswazji i szkoleniu z mowy ciała)
- UTRZYMANIA STAŁEJ KONTROLI NAD WŁASNYM ŻYCIEM
- osiągania spójności wewnętrznej i dostępu do swoich własnych zasobów, szczególnie w sytuacji presji i stresu
- KONTROLI WŁASNEJ ENERGII ŻYCIOWEJ
- ochrony przed przemęczeniem, rutyną i wypaleniem zawodowym
- ODZYSKIWANIA RÓWNOWAGI
- poprzez poznanie konkretnych działań w przypadku jej utraty i doświadczenia życiowych lub zawodowych trudności
Zawartość merytoryczna szkolenia z zarządzania sobą
MODUŁ I
Osobiste nawyki okradające nas z czasu + remedia
- niespójność i brak świadomości wartości i celów – dryfowanie życiowe
- paradygmat osoby efektywnej zawodowo
- odkładanie na później – prokrastynacja
- nierównowaga życia zawodowego i prywatnego – pracoholizm i perfekcjonizm
- dobowa krzywa wydajności
- metoda odpoczynku NASA – jak rozłożyć siły w trakcie dnia
- zarządzanie własną energią – regeneracja i odreagowanie
- subiektywny odbiór czasu
MODUŁ II
Kto i co okrada nas z czasu i jak się temu przeciwstawić (najważniejsze 8 czynników, zwanych złodziejami czasu)
- gaszenie „pożarów”
- co zrobić, gdy ktoś podrzuca ci „gorącego kartofla”
- „przezbrojenia” czyli odrywanie się od pracy
- spotkania „służbowe”
- nieproszone wizyty
- rozmowy telefoniczne i komunikatory
- smog danych – czyli jak radzić sobie z ich nadmiarem
- korespondencja email i papierowa
- zarządzanie stertami
MODUŁ III
Świadome metody zarządzania sobą w czasie.
Narzędzia, których używają najlepsi managerowie, a są ludźmi podobnie jak my.
- PLAN DNIA – czyli jak oswoić proste narzędzie i pozwolić mu pracować za ciebie
- zasada 60/40
- PARETO – czyli kiedy odpowiesz sobie na to pytanie, twój szef i szef twojego szefa zawsze będą wiedzieli, że jesteś THE BEST
- limitowanie granic (prawo Parkinsona) – dlaczego niektóre zadania zajmują tak wiele czasu
- prawo Hofstadera – życie jest, jak gra w kości
- macierz Eisenhowera – czyli jak zostać generałem swojego własnego życia
- asertywność – ćwiczenie gotowych formuł opartych o techniki perswazji
- delegowanie zadań i skuteczna praca managera
MODUŁ IV
GRA TIME SHOP
PRZEBUDOWANIE TERMINARZY METODĄ GTD
SESJA MBB
- podzielona na zespoły grupa gra w grę szkoleniową wcielając się w rolę pewnej osoby, która ma bardzo mało czasu
- odgruzowujemy swoje kalendarze metodą Getting Things Done
- przechodzimy wspólnie sesję Mind-Body Bridging, pokazującą skąd biorą się problemy z czasem
Czym różni się szkolenie TIME SHOP® od szkoleń typu: szkolenie sprzedaży, szkolenie mowa ciała, czy wystąpienia publiczne? Takie szkolenia rozwijają kluczowe zawodowe umiejętności uczestników – co jest niezbędne do osiągania wyników. Szkolenie z zarządzania sobą w czasie zmienia natomiast nasze zawodowe i prywatne nawyki, aby każdy z nas funkcjonował efektywnie i wykorzystał dostępny czas optymalnie ze względu na firmowe i osobiste cele.
Gdyby nasze zawodowe działania rozwojowe przyrównać do drzewa, szerokie umiejętności byłyby jego koroną. Jednak rozrost drzewa jest w znacznym stopniu uzależniony od jego korzeni. TIME SHOP® pozwala wzmocnić te korzenie, rozwijać się w harmonijny sposób i zabezpieczyć nasze drzewo przed przewróceniem przez wichurę.
Informacje organizacyjne
Szkolenie z zarządzania sobą w czasie TIME SHOP® trwa jeden dzień (8h).
Uczestnicy otrzymują po nim ćwiczenia, które mogą wykonywać w ciągu całego następnego tygodnia, aby utrwalić zasobny stan, jaki osiągają poprzez udział w szkoleniu.
Szkolenie można powiązać z aktywnościami typu meeting zespołu, team building, dzień rozwoju w firmie.
Istnieje możliwość ustalenia dodatkowych spotkań indywidualnych z uczestnikami, którzy przeszli to szkolenie.