Unikalne szkolenie, dzięki któremu poznasz techniki perswazji i nauczysz się je stosować
SZKOLENIE PRAKTYK PERSWAZJI TO KONCENTRACJA PRZEDE WSZYSTKIM NA:
- Przechodzeniu przez bariery przekonań rozmówcy, których nie można przejść klasycznymi modelami opierając się jedynie na świadomych procesach
- Warsztacie przygotowania odpowiedzi rozbrajających najtrudniejsze obiekcje rozmówcy (Aspekt merytoryczny i praktyczny jest tu zbliżony do kwestii poruszanych przez szkolenie z negocjacji)
- Mistrzowskim używaniu języka wpływu i tworzeniu sytuacji, w których rozmówca sam podejmuje decyzję zakupową
Rozmówca ma prawo czegoś nie rozumieć i mieć obiekcje – naszym zadaniem jest je wyjaśnić w taki sposób, aby nie stracił on dobrej okazji, a jednocześnie nie czuł się zmanipulowany przez techniki perswazji. Kluczowe jest tutaj m.in. wywieranie wpływu, które w wyniku nieumiejętnego stosowania praktyk perswazji może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, jednocześnie trwale podkopując nasze zaufanie u rozmówcy.
UCZESTNICY, KTÓRZY WZIĘLI UDZIAŁ W SZKOLENIU, PODKREŚLAJĄ KILKA NAJWAŻNIEJSZYCH WARTOŚCI:
PRAKTYCZNY WYMIAR TRENINGU
- Oparte na obiekcjach, pojawiających się w bieżących aktywnościach firmy
- Uczestnicy otrzymują gotowe formuły perswazyjne, a następnie samodzielnie tworzą przekaz wykorzystujący konkretne techniki perswazji
- Wpisujemy techniki w naturalny styl komunikacyjny rozmówcy
NOWE UMIEJĘTNOŚCI
- Techniki ćwiczymy z uczestnikami do poziomu nawyku
- Trener na bieżąco modeluje właściwe użycie technik
- Trenerzy są praktykami, którzy świetnie posługują się tym czego uczą, dzięki czemu szkolenie z technik perswazji dalekie jest od zagrzebywania się w aspektach teoretycznych procesu przekonywania
ELITARNOŚĆ
- Techniki, które zdobyły najwyższą skuteczność w służbach wywiadowczych, biznesie i terapii
- Posiadanie takich umiejętności daje poczucie wyjątkowej skuteczności, także osobom przygotowującym wystąpienia publiczne
- Pojęcie „trudny rozmówca / klient” nabiera innego znaczenia
SZKOLENIE SKŁADA SIĘ Z 2 CZĘŚCI PO 2 DNI KAŻDA.
KONSTRUKCJA TRENINGU POZWALA NA SKORZYSTANIE Z CZĘŚCI 2-EJ OPCJONALNIE.
SZKOLENIE PRAKTYK PERSWAZJI CZ. 1 (2 DNI)
PRZEKAZ PERSWAZYJNY – CO TO JEST
- Czym jest perswazja i jak ją praktycznie wykorzystać
- Szybka transformacja: z teorii w praktykę
- Precyzyjne określenie wyniku komunikacji: najpierw co – później jak
LUDZKIE DRZEWO
- Jak powstają zachowania i jak wykorzystać tą wiedzę uzyskując wynik
- Wykorzystanie emocji w komunikacji perswazyjnej
- Wpływ (zmiana) nastawienia na rezultat końcowy
- Jak wpływać na zmianę przekonań swoich rozmówców
- Środowisko i kontekst a perswazja – kto wpływa na kogo i jak
RODZAJE KOMUNIKACJI
- Jak dobrać rodzaj komunikacji do określonej sytuacji i odbiorcy
- Jaka komunikacja jest najbardziej skuteczna
- Świadome wyłapywanie niespójności komunikacyjnych
- Uśmiech i pokazanie środkowego palca może nie wystarczyć
- Co oznacza tzw. komunikacja pod-progowa
JAK SIĘ UCZYMY
- Jak pozyskujemy nowe umiejętności (te dobre i te złe)
- Jak je utrwalamy
- Jak nauczyć się automatycznego stosowania technik perswazyjnych
ZNACZENIE PERCEPCJI
- Co oznaczają fakty
- Jak „wytrącić” rozmówcę z jego perspektywy
- Jak nie zablokować własnej percepcji
PARAFRAZA JAKO NARZĘDZIE WPŁYWU
- Jak wpływać na innych za pomocą parafrazy
- Zaskakujące funkcje parafrazy handlowej
- Wpływ parafrazy na kontrolę rozmowy
HIPNOTYZERY PERSWAZYJNE
- Hipnoza konwersacyjna w skutecznej komunikacji
- Budowanie zdań skłaniających do innego kierunku myślenia u rozmówcy
- Obrona przed manipulacją
- Jak uniknąć nieświadomego stawiania własnej propozycji w złym świetle, czyli: „niech pan nie myśli, że chcę pana oszukać”
PREZENTACJA PERSWAZYJNA
- Budowanie zainteresowania rozmówcy
- Określenie długości skutecznego komunikatu
- Narzędzia do budowania efektywnej argumentacji
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ I NIE KUPUJĄ
- Trójkąt zakupów
- Jak „łamać” blokady zakupowe (i perswazyjne)
- Jak prowokować potrzeby zakupowe przez pytania perswazyjne
ROLE PLAY (SCENKI Z KAMERĄ)
Praktycznie cały drugi dzień szkolenia – uczestnik otrzymuje nagraną scenkę
SZKOLENIE PRAKTYK PERSWAZJI CZ. 2 (2 DNI)
POWTÓRZENIE I ANALIZA MATERIAŁÓW Z CZ.1
- Praktyczne zastosowanie wiedzy
- Trudne zagadnienia
- Analiza nagrań z poprzedniego szkolenia (refleksje, wnioski, plan)
- Utrwalenie materiału, dopasowanie taktyk (ja vs. rozmówca/y)
JĘZYK KORZYŚCI ROZMÓWCY
- Jak sprawdzić, co jest ważne dla rozmówcy
- Jak „podbijać” atrakcyjność mojej informacji
ZAMYKANIE TRANSAKCJI
- Sygnały zamknięcia (zakupu)
- Dlaczego i kiedy zamykać transakcję (kiedy jej nie zamykać)
- Zamknięcia w praktyce (warsztat praktycznego korzystania)
DOSTROJENIE – TECHNIKI PRACY CIAŁEM I GŁOSEM
- Jak: siedzieć, stać, ruszać się – aby przekonywać skuteczniej
- Jakiego języka używać
- Jak mówić, a jak nie mówić, aby zwiększyć skuteczność perswazyjną
TECHNIKI RETORYCZNE
- Obrona przed retoryką
- Zdania pozornie logiczne
- Zaczepki bezkierunkowe
IMPLIKACJE
- Zaawansowane techniki hipnotyczno-perswazyjne
- Jak budować komunikat na słowach rozmówcy
- Jak kreować „apetyt” na zaplanowany rezultat
- Jak omijać obiekcje / jak odróżnić rzeczywiste od pozornych
- Warsztat zwrotów gotowych do natychmiastowego użytku (tailor made)
- Specjalne ćwiczenia budujące nawyki aktywnego stosowania technik
- Co zrobić z rozmówcami, którzy mówią: „nie, bo nie”
DODATKOWE TECHNIKI PERSWAZYJNE
- Ramowanie / prze-ramowanie
- Prze-definiowanie
- Zmiana wskaźnika odniesienia
- Presupozycje (zdania i pytania z tezą)
FILMY SZKOLENIOWE Z TECHNIKAMI PERSWAZJI
- Każdy uczestnik ma natychmiastowy dostęp do filmów z gotowymi technikami
- Rozumie kontekst i potrafi wykorzystać filmy do samodoskonalenia
ROLE PLAY (SCENKI Z KAMERĄ)
- Konieczność natychmiastowego wykorzystania nowych umiejętności
- Bezpieczne warunki do treningu nowych umiejętności
- Feedback grupy – różna perspektywa tego samego zdarzenia
- Nagranie (tylko dla uczestnika) stanowiące materiał do analizy po szkoleniu
PODSUMOWANIE, CZYLI GŁÓWNE ZAGADNIENIA PORUSZANE PODCZAS SZKOLENIA:
- Tworzenie celu perswazyjnego poprzez określenie, co będzie myślał i pamiętał rozmówca, kiedy skończymy rozmowę
- Budowanie skutecznego drzewa argumentów, zawierającego zakodowane wezwanie do podjęcia działania przez rozmówcę
- Prowadzenie rozmówcy w taki sposób, aby samodzielnie chciał zmienić własną perspektywę a czasem nawet przekonania
- Formuły perswazyjne pracy z obiekcjami, na poziomie podświadomym, pokazujące nową perspektywę techniki wstawiania obrazów, wywołujących taki stan rozmówcy, który wpływa na podejmowane przez niego decyzje
- Proces nauki jest taki, aby najbardziej wyrafinowane umiejętności uczestnik przyswoił szybko, praktycznie i trwale
Szczegółowy program szkolenia zostanie dopasowany do specyfiki firmy i grupy. Szkolenie z technik perswazji doskonale wpisuje się w tematykę sprzedaży, dlatego uczestnikom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności sprzedażowych zalecamy połączenie szkolenia z technik perswazji ze szkoleniem sprzedaży.
Ważne miejsce w programie oferowanego szkolenia zajmuje umiejętne wywieranie wpływu. Wykorzystujemy tutaj praktyczne techniki perswazji, ponieważ wywieranie wpływu jest często praktykowane przez pracowników działów sprzedaży, a nieumiejętne stosowanie powyższej techniki może wpływać negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.
Jako firma szkoleniowa organizujemy również między innymi szkolenia CEO.
Miejsce i data szkolenia: do ustalenia
Sugerowana liczba uczestników: do 12 osób