Elitarny trening dla osób sprzedających produkty ostatecznemu odbiorcy i obsługujących klientów w różnych konfiguracjach biznesowych.

Pozwala na dyskretne i skuteczne zastosowanie wielu wartościowych reguł perswazji, które pozwalają klientowi doświadczyć profesjonalnej obsługi, a jednocześnie maksymalizować zakupy w odwiedzonym punkcie sprzedaży zamiast u konkurencji.

Wiele firm doskonali swój produkt, wygląd punktów sprzedaży, strony internetowe i reklamę w mediach. Jednak nie możemy zapominać, że dla kupującego doświadczenie kontaktu z firmą i jej produktem, to głównie osoba sprzedawcy.

Sprzedawca, który nie jest świadomy podstawowych praw obsługi klienta może narażać firmę na straty obrotu, a u klienta wywołać odczucie:

  • nachalnej sprzedaży uruchamiającej odruchy oporu
  • ignorowania jego kluczowych potrzeb
  • braku zrozumienia wartości produktu i odłożenie decyzji zakupowej.

Co zyskuje firma, która świadomie wdraża moduł Obsługi Klienta?

  • zminimalizowanie ryzyka rozczarowania klienta niską jakością sprzedawców, po tym jak już zdecydował się odwiedzić punkt sprzedaży
  • większe prawdopodobieństwo zakupu, ponieważ klient głęboko rozumie, co zyska posiadając produkt i co straci rozmyślając się
  • optymalne doświadczenie zakupowe klienta, który często opowie o tym innym

Trening Sales Marines® B2C to łatwo przyswajalny moduł obsługi klienta, przetestowany w praktyce w wielu branżach i każdorazowo tworzony pod specyfikę firmy i jej produktów.

Stanowi on perswazyjną nakładkę na produktową wiedzę firmy, pozwalającą mówić do klienta obrazowym językiem korzyści, stymulującym potrzeby i pokazującym, w jaki sposób zostaną one zaspokojone.

Na koniec kupujący są przekonani, że kupili wartościowy produkt i często opowiadają swoim znajomym o jego zaletach, ponieważ sami głęboko w nie uwierzyli.

Firmy, które zdecydowały się wdrożyć tego rodzaju rozwiązania często podkreślają:

  • ŁATWOŚĆ PRZYSWOJENIA PRZEZ SPRZEDAWCÓW
    Trening jest skonstruowany w taki sposób, aby zmienić dotychczasowe nawyki
  • EFEKT WZROSTU MOTYWACJI ZESPOŁÓW
    Sprzedawcy często osiągają coraz lepsze wyniki, a to powoduje jeszcze większą motywację
  • WZROST ZADOWOLENIA KLIENTÓW
    W praktyce jakość obsługi klienta staje się dla kupujących ciekawym i pozytywnym doświadczeniem, dlatego chcą wracać po kolejne zakupy

KROKI WPROWADZENIA TRENINGU W FIRMIE

Najlepsze efekty uzyskujemy dzięki kolejnym krokom:

  • DIAGNOZA OBECNEJ SYTUACJI
    Trenerzy odbywają wizyty weryfikujące w punktach sprzedaży.
    Łączymy nasze obserwacje z Państwa obserwacjami.
    Wykorzystujemy maksymalnie to, co już jest (wiedza produktowa, poprzednie szkolenia).
  • PRZYGOTOWANIE MODUŁÓW
    Na tym etapie trenerzy Body Language Institute Polska budują na podstawie specyfiki Państwa produktów i możliwości istniejących w punktach sprzedaży gotowy model z różnymi wariantami prowadzenia rozmów.
    Model jest przetestowany.
  • TRENING SPRZEDAWCÓW
    Stacjonarne szkolenia, w których biorą udział sprzedawcy i ich managerowie, którzy następnie są odpowiedzialni za weryfikację biegłości sprzedawców.
    Przygotowany model staje się własnością Państwa firmy i możecie go używać do wdrożenia nowych sprzedawców.
    Jeśli zachodzi taka potrzeba przygotowujemy do tego managerów lub wewnętrznych trenerów firmy.

PODSTAWOWE MODUŁY TRENINGU

W JAKI SPOSÓB PODCHODZIĆ DO KLIENTA

  • mentalne nastawienie sprzedawców
  • teksty otwierające i gotowe sposoby ciekawego rozpoczęcia rozmowy
  • mowa ciała podczas podejścia (postawa, gesty, twarz)
  • praca ze wstępnymi obiekcjami typu „tylko oglądam”

JAK WPROWADZIĆ KLIENTA W UŻYTECZNY Z PUNKTU SPRZEDAŻY STAN

  • w dobrym stanie emocjonalnym kupujemy chętniej i więcej
  • łatwiej przyjmujemy sugestie dotyczące produktów i usług
  • stan emocjonalny nakłada specyficzny filtr na percepcję klienta
  • dobry stan emocjonalny oznacza również mniej obiekcji lub ich całkowity brak

PERSWAZYJNA IDENTYFIKACJA POTRZEB

  • najbardziej użyteczne pytania i potwierdzanie wartości klienta
  • dobudowanie potrzeb, czyli poszerzenie spojrzenia klienta o elementy, które idealnie adresują nasze produkty
  • używanie prawdopodobnego ryzyka do otwarcia klienta na produkt
  • parafraza perswazyjna pozwalająca przetestować postęp procesu

POŁĄCZENIE IDENTYFIKACJI POTRZEB Z PRODUKTEM

  • najbardziej skuteczne gotowe łączniki
  • techniki sprzedaży „bez sprzedaży” – klient ma poczucie, że propozycja jest konsekwencją zabezpieczenia jego potrzeb i rozumie dokładnie, w jaki sposób odpowiada im konkretny produkt

PROPOZYCJA

  • biegłe posługiwanie się unikatowymi korzyściami, jakie daje produkt
  • opakowanie wartości produktu w zmienione wskaźniki odniesienia i dowody dla racjonalnego umysłu
  • subtelne zwolnienie ryzyka zakupowego

ZAMYKANIE SPRZEDAŻY

  • najbardziej skuteczne i proste zamknięcia sprzedaży
  • dobór zamknięcia adekwatnego do klienta, produktu i sytuacji

PRACA Z OBIEKCJAMI I WĄTPLIWOŚCIAMI KLIENTA

  • listy najczęściej spotykanych obiekcji i gotowe odpowiedzi
  • rozróżnianie rodzajów obiekcji i adekwatna reakcja
  • proste i skuteczne techniki pracy z obiekcjami

SPRZEDAŻ KOMPLEMENTARNA

  • nieinwazyjne nawiązanie do komplementarnych produktów
  • wiązanie sprzedaży z okazjami
  • wykorzystanie subtelnych reguł perswazji otwierających nowe kolejne zakupy

Prowadzący trening są pasjonatami i ekspertami sprzedaży perswazyjnej i zajmują się nią od strony praktycznej przez wiele lat. Podczas implementacji projektu występują w barwach firmy i w realnych warunkach demonstrują skuteczny sposób użycia technik, których uczą.

Uczestnicy treningów wchodzą na wysoki poziom zaangażowania i są pod ogromnym wrażeniem skuteczności technik. Szkolenia prowadzone są z wykorzystaniem najnowszych metod uczenia osób dorosłych, posiadają bogatą ilustrację filmową i zdjęciową.

Kładziemy nacisk na praktyczne umiejętności – wiedza przekazywana jest w minimum pozwalającym zrozumieć działanie technik.

Dzięki naszym treningom wielu sprzedawców zrozumiało, ze efekt ich pracy zależy od poziomu ich umiejętności – to zdeterminowało ich do dalszego intensywnego treningu.